کشک بادمجان مجلسی

کشک بادمجان یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که با نان سنگک و سبزی خوردن طعم بی‌نظیری دارد.

کشک بادمجان

در بسیاری از غذاهای ایرانی از بادمجان استفاده می‌شود. بادمجان را می‌توان به‌صورت کبابی یا سرخ شده در غذا به کار برد. کشک هم محصولی صد‌در‌صد ایرانی است که طعمی خاص با کمی شوری و ترشی به غذا می‌دهد. برای تهیۀ کشک بادمجان، می‌توان آن را سرخ یا کبابی کرد. بادمجان کبابی رژیمی و کم کالری است، ولی بادمجان سرخ شده برای کشک بادمجان مجلسی مناسب‌تر است.

مواد لازم:

  • بادمجان: ۵ عدد
  • پیاز بزرگ: یک عدد
  • کشک: نصف پیمانه
  • سیر: ۲ حبه
  • نعناع خشک: ۳ قاشق غذاخوری
  • مغز گردوی آسیاب شده: یک‌سوم پیمانه
  • نمک و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه:

کشک بادمجان

ابتدا بادمجان‌ها را خوب بشویید. آن‌ها را پوست گرفته و به‌صورت طولی از وسط نصف کنید. برای اینکه تلخی بادمجان از بین برود، روی آن‌ها کمی نمک بپاشید و حدود یک ربع کنار بگذارید. سپس آن‌ها را خشک کرده، در مقدار کمی روغن سرخ کنید. حتماً پس از سرخ شدن با استفاده از کاغذ روغن‌گیر، چربی اضافۀ آن‌ها را بگیرید.

نعناع خشک را ۱۰ دقیقه در آب بگذارید تا خیس شود. سپس آن را با حرارت ملایم تفت دهید. یک قاشق از نعناع را برای تزیین کنار بگذارید.

پیازها را خلالی خرد کرده و سرخ کنید. در حین سرخ شدن پیاز، سیر رنده شده را به آن افزوده، حدود یک دقیقه تفت دهید. بادمجان‌ها را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و با حرارت ملایم به تفت دادن ادامه دهید.

نعناع داغ و گردوی آسیاب شده را هم به مواد بیفزایید. کشک را با یک چهارم لیوان آب سرد مخلوط کرده، در قابلمه بریزید. بگذارید آب اضافی بخار شود. سپس با گوشت‌کوب آن را بکوبید تا کاملاً یکدست شود.

کشک بادمجان را در ظرف بریزید و روی آن را با پیاز داغ، نعناع داغ، کشک و گردو تزیین کنید.

همچنین بخوانید:

سوپ عدس ؛ مقوی و دلچسب

میگو پفکی ، شیک و مجلسی

اسموتی های لاغری ؛ راه خوشمزه کاهش وزن

شربت سکنجبین ، نوشیدنی سنتی ایرانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.